Mastering foreign languages as a method to improve the academic performance of accounting students: evidence from university of JIJEL

Authors

  • Raja DOUIS University of Jijel, Algeria
  • Fateh AHMIA University of Jijel, Algeria

DOI:

https://doi.org/10.54960/jfcg.v5i1.65

Keywords:

foreign languages, academic performance, accounting education, scientific production

Abstract

This study seek to highlight the impact of foreign languages proficiency on academic performance of accounting students, in the context of finding methods that would improve Algeria’s accounting education, to obtain the study results the descriptive, analytical methods have been followed, and survey have been distributed on 30 student male/female from accounting field in Jijel university. We came to that languages proficiency significantly improve scientific production of accounting students while it does not affect their learning and professional integration in Algerian environment.

 

Downloads

Download data is not yet available.

References

أمعرف سعاد عياشن كبلان عبدالسلام علي. (2009). ليبيا رقم براءة الاختراع 866887.

بن ونيسة ليلى،بن عبو جيلال. (2015). واقع جودة التعليم العالي في الجزائر من منظور التصنيفات الدولية، مجلة الدراسات الاقتصادیة الكمیة، 1(1)، 107-117.

فاريح محمد. (ديسمبر, 2019). تعليم اللغة العربية لأغراض أكادميية في برنامج الكثف. المجلة العربية الدولية للتربية والتعليم، 03(02)، 15-24.

قادري حليمة. (2009).

قاصدي فايزة، طبيب فتيحة. (2017). مفهوم الجودة في التعليم العالي. مجلة جيل العلوم الإنسانية والاجتماعية، 27، 171.

محمد ابوالقاسم زكري. (2013). التحديات والمشاكل المعاصرة التي تواجه الجودة الشاملة للتعليم المحاسبي في ليبيا (دراسة حالة في كلية الاقتصاد فرع الجفارة). المؤتمر السنوي الخامس للمنظمة العربية لضمان الجودة في التعليم حول نظم الجودة وتطبيقها باستخدام أساليب تكنولوجية مبتكرة لضمان الجودة في التعليم. تونس.

محمود إسماعيل صالح. (27 ديسمبر, 2013). تعليم العربية لأغراض خاصة. تاريخ الاسترداد 22 06, 2021، من مدونة الدكتور محمود إسماعيل صالح:http://dr-mahmoud-ismail-saleh.blogspot.com.

Abaidoo, A. (2018). Factors contributing to academic performance of students in a Junior High School. Consulté le 06 23, 2021, sur GRIN: https://www.grin.com.

Abdirahman M. Addow, A. H. (2013). ENGLISH LANGUAGE PROFICIENCY AND ACADEMIC ACHIEVEMENT FOR UNDERGRADUATE STUDENTS IN SOMALIA. Educational Research International, 2(2).

Agustina, T. (2014, 05). ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES (ESP): AN APPROACH OF . Beta, 07(01), 37-63.

Ahmed Abubakar, H. H. (2018). New Tools for Measuring Global Academic Performance. SAGE Open, 1-10.

Aysha Khaled Almajed, A. H. (2015, June). ENGLISH LANGUAGE AND ACCOUNTING EDUCATION. European Journal of Accounting Auditing and Finance Research, 3(6), 12-25.

ferrari, g. p. (2016, 09 29). Qu’est-ce que le Français sur Objectifs Specifiques? Consulté le 06 23, 2021, sur FOS pour toi: https://fospourtoi.wordpress.com.

Harsch, C. (2017, April 1). Proficiency. ELT Journal, 71(2), 250–253.

Lamas, H. A. (2015). School Performance. Propósitos y Representaciones, 3(1), 313-386.

M S Sumbawati, Y. A. (2018). The impact of research-based learning on student's academic performance and motivation. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering.

Nascimento, A. A. (2005, 09).

prondzynski, F. v. (s.d.). What is quality in higher education? Consulté le 06 26, 2021, sur A university Blog: https://universitydiary.wordpress.com.

Saumya Kumar, M. A. (2021). Defining And Measuring Academic Performance of Hei Students-A Critical Review . Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 12(6), 3091-3105.

Tachibana, C. (2017, 2 10). New tools for measuring academic performance. Consulté le 07 21, 2021, sur science: https://www.sciencemag.org.

Trace, J. H. (2015). An overview of language for specific purposes. 1–23. Honolulu: University of Hawai‘i.

Published

2021-06-30

How to Cite

DOUIS, R., & AHMIA, F. (2021). Mastering foreign languages as a method to improve the academic performance of accounting students: evidence from university of JIJEL . Journal of Finance & Corporate Governance, 5(1), 45–59. https://doi.org/10.54960/jfcg.v5i1.65

Issue

Section

Articles